Kalite Yönetimi

Kalite Yönetimi

Kalite Yönetiminin Amacı

  • Kalite yönetim yapılanmasının oluşturulması
  • Tüm çalışanların kalite iyileştirme faaliyetlerindeki rol ve sorumluluklarının tanımlanması
  • Kalite iyileştirme çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonu
  • Kalitenin sürekli iyileştirilmesinin sağlanmasıdır.

Kalite Direktörlüğü;

  • SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
  • Öz değerlendirmeleri yönetir.
  • İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetir.
  • Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
  • Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetir.
  • SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar.
  • Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
  • SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır.

Bölüm Kalite Sorumluları

  • Birimindeki göstergelerin izlenmesi, verilerin toplanması, sonuçların analizi ve analiz sonrası iyileştirme çalışmalarını aktif olarak yürütür.
  • Hastane yönetiminin hizmet sunumuna yönelik değerlendirme toplantılarına katılır.
  • Sorumlular, kalite direktörü ile koordineli çalışır.
  • Sorumlular bölümlerinde yürütülen düzeltici-önleyici faaliyetleri takip eder.
  • Bölümlerinde gerçekleştirilen risk yönetimi çalışmalarına dâhil olur.
  • Birimlerinde SKS’yi uygulamak, birim hedeflerini ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemek için çalışmalara katılır.
  • Birim işleyişine göre ilgili dokümantasyonu hazırlar, gerektiğinde revizyon talebinde bulunur.

10 Eylül 2024